2013. november 2., szombat

Már egy hete...

Ma egy hete, hogy Grazban vagyunk. A délelőttünk a pihenés jegyében telt. A reggeli, mint azt már az elmúlt héten megszokhattuk bőséges és nagyon finom volt. Reggeli után mindenki visszabújt még kicsit az ágyába. Ki elaludt, ki filmet nézett. Délután fél kettőkor a villamos felé indultunk az Esperatno platz-ra.

A Főtérre érve találkoztunk az idegenvezetőnkkel. Sétára indultunk az óvárosban. Megnéztünk sok új és sok, számunkra már kevésbé új dolgot. Például a Jezsuita templomot és rendházat, a Főteret körülvevő barokk és reneszánsz épületeket valamint a grazi "parlamentet" és a harangjátékot játszó óratornyot. Jártunk a Schlossberg lábánál és megcsodálhattuk a panorámát a város fölé magasodó, hatalmas üzletház tetőkertjéből.

A Jezsuita rendház
és templom.
A sok-sok emeletes bevásárlóközpont.
Panoráma.

A szemet gyönyörködtető séta után elbúcsúztunk vezetőnktől és néhányan vacsora keresésre néhányan újabb sétára indultak. Barni és az én utam a Schlossberg-felé vezetett. Kis csalással meg is másztuk a "nagy" hegyet.

Valójában, amit ott fönt láttunk nem adják vissza a fényképek. A naplementében gyönyörködve mindkettőnknek eszébe jutott mekkora áldás, hogy itt lehetünk.
A napunk egy pizzával zárult egy török büfében, nem messze a szállásunktól.